Validebağ Korusu ve Hababam Sınıfı Müzesi

Validebağ korusu

 Validebağ korusu,Kadıköy-Koşuyolu , Altunizade ve Barbaros mahallelerinin kesişim noktasında bulunan, yaklaşık 354 bin metrekare alana sahip, doğal sit alanı statüsüyle “korunan” bir koru.
Bu kocaman  koru içinde öğretmenevi, sağlık meslek lisesi, hastane, anaokulu, izci evi, huzur evini barındıran kocaman bir kompleks, şehrin içinde ama şehirle alakası olmayan doğayla iç içe olabileceğiniz bir mekan.
Validebağ korusu


İçersinde bulunan yaklaşık yüz elli yıllık bir geçmişe sahip olan ( Validebağ ) Adile Sultan Kasrı,tarihsel ve anısal değerler bakımından günümüzün nadir yapılarından biri. Ulaşılabilen kaynaklar, yapıda günümüze değin eğitim hizmetlerinin ağırlık kazandığını gösteriyor. Bu bakımdan ayrı bir önem arz etmektedir.
Koru içerisinde,Atlas sediri, Himalaya sediri, kızılçam, fıstıkçamı, sahil çamı ve defnelerin büyük kümeler oluşturduğu korunun öğretmenevi çevresinde pavlonya, karaağaç, defne ve saplı meşeler bulunuyor. Doğal güzelliğini ve ekosistem olma özelliğini bütün yozlaştırma çabalarına karşın koruyan Validebağ Korusu, Anadolu yakasının İstanbul sınırları içindeki en büyük yeşil alanı. Gün boyunca özellikle sabahları spor, yürüyüş ve gezinti amaçlı olarak yoğun ilgi görüyor.

Validebağ Öğretmen Evi

Validebağ Öğretmen Evi


7'den 70'e her yaştan izleyici için çok önemli bir yere sahip olan Hababam Sınıfı'nın Üsküdar için ayrı bir yeri var. Filmin çekildiği tarihi bina Üsküdar sınırları içinde kalıyor.
20'li yaşlarının ortalarında olmalarına rağmen henüz liseden mezun olamayan, kimsenin aklına gelmeyen türlü haylazlıklarla tüm Türkiye'yi kahkahaya boğan Hababam Sınıfı Filim serisi Türk klasikleri arasındadır hepimiz için sanırım.
Hababam Sınıfı Müzesi


 Sınıfa girince bir an kendinizi filmin icinde rol almis hissine kapilabilirsiniz.Bir köşede sobada saklanan Guduk Necmiyi(Hali Akcatepe)yakalayan Kel Mahmut (Munir Ozkul), biryanda kuzucuklarina gulen Hafize Ana (Adile Nasit)

Hababam Sınıfı Müzesi



sirada oturan Inek Saban (Kemal Sunal).

Hababam Sınıfı Müzesi


Siralarda Hababamin yaramazlarinin portleri.

Hababam Sınıfı Müzesi

Hababam Sınıfı Müzesi


Aniden biri kalkip bir muziplik yapacak hissine kapılmamak mümkün değil inanın.Eğer bir gün yolunuz düşerse veya İstanbulda ikamet ediyorsanız hem bu güzel müzeyi hemde doğayı yaşamak için mutlaka gitmenizi görmenizi tavsiye ederim.
Doğayla baş başa gezinizin ardından hem soluklanmak hemde bir şeyler yiyip içmek isterseniz Adile sultan kasrının önündeki öğretmen evi kafesindede bir birinden güzel lezzetleri bulabilirsiniz.İster mükellef bir yemek istersenizde atıştırmalık tost köfte ekmek çay pasta kek altarnatifi bol bir seçenek olacaktır.

Validebağ Korusu

Validebağ Öğretmen Evi

Son olarak cep telefonumla görüntülemeye çalıştığım hababam sınıfı müzesi videosuyla sizleri başbaşa bırakıyorum.















Yorumlar

  1. Ne güzel bir ziyaret olmuş , umarım bu güzel koruluğu da mahvetmezler.
    Hababam sınıfının hepimizde ne özel bir yeri vardır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal alanlar okadar çok azaldıki artık,bu koru birazcık nefes alabileceğimiz bir alan olarak tek kaldı.Benimde temennim inşallah bu şekilde kalır

      Sil
  2. Çok güzel bir tanıtım hazırlamışınız... Filmlede izlediğimiz bu okulun böyle müzeye çevrilmiş olduğunu hiç duymamıştım... Çok iyi olmuş gerçekten:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Aslında orası şuan öğretmenler evi restorantı olarak faliyette sadece içerdeki bir sınıf müze şeklinde ziyaretçilerine açık.

      Sil
  3. Bayıldım, harika bir pahlaşım olmuş, kaleminize sağlık! Harika bir yer ve hababam sınıfı çocukluğumun, genç kızlığımın ve halende izlemelere doyamadığım yeşilçamın unutulmazlarıyla dolu filmimdir, bir gün gidip gezmeyi çok isterim bende...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim.İnşallah bir gün görme fırsatınız olur.İnsan ayrı duygulanıyor içeriyi gezerken.

      Sil
  4. Validebağ Korusu na yakın oturuyordum. Her sabah yürüyüşümü orada yapardım. Harika bir yer. Istanbul tam ortasında bir güzellik. Bir tam gününüzü orada geçirebilirsiniz. Müze si ayrı güzellik. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşu sayılırız desenize ne güzel:) Belki bir gün yürüyüşte karşılaşırız:))

      Sil
  5. Çok güzel bayıldım. Bende kesin ziyaret edeceğim ,teşekkürler bilgi için :))

    YanıtlaSil
  6. gezdim gördüm yazılarını hep çok sevmişimdir. (:

    YanıtlaSil
  7. Ayyy hababam sınıfını kaç kez izledim bilmiyorum ama binlerce olmuştur sanırım... Duygulandım keşke ben de gidebilseydim. Teşekkürler bu güzel paylaşım için ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün nasip olur gitmen inşallah canım:)
      Sevgiler

      Sil
  8. Çok güzel bir alan orası ben de çok kez gittim. Hele yazın nefes alınabilecek bir yer bence. Güzel yazınız için teşekkürler...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne güzel demekki bir gün karşılaşabiliriz belkide.:)
      Sevgiler

      Sil
  9. Çok güzel bir paylaşım olmuş paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,yorumunuz içinde ben teşekkür ederim

      Sil
  10. Ya ne güzel her kare gözümde canlandı şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezerken bende bu duyguyu inanın çok yoğun hissettim.

      Sil
  11. Muhteşem bir yazı olmuş canım.Burası çok merak ettiğim bir yerdi.Taze bir İstanbul'lu olarak gidip görmeyi çok istiyorum.Umarım benzer bir yazı banada nasip olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, bir gün hep birlikte bir organizasyon yapalım gidelim harika olur değilmi?

      Sil
  12. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Çok duygulandım ve havalar ısınır ısınmaz eşimle birlikte gitmek istiyorum..Ne kadar güzel bir yermiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, gidince bol vakit dilimi ayırın, koru içersinde gezilcek mean büyük çünkü.

      Sil
  13. Ay ne güzel hiç bilmiyordum böyle bir yer olduğunu. Ne kadar güzel bir yermiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel gerçekten.Fırsat bulursanız bir gün gezin derim.

      Sil
  14. ne güzel bir ziyaret ne hoş bende çok görmeyi arzu ederim sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir ziyaret olmuş.Fotoğraflar da beni çok duygulandırdı...
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  16. çok güzel bir paylaşım olmuş,teşekkürler.. Hababam sınıfı izleyerek büyüdük,hala tvde rastladığımda izlediğim tek filmdir.tekrar tekrar izlemekten bıkmaz mı insan?? yok bıkmaz:))))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Fotoğraflardan bile etkilendim. Gidersem sanırım ağlarım ben. Çocukluğum ve gençliğim var Hababam Sınıfı serisinde.
    Bu güzel ve benim için çok önemli olan paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan gerçekten duygulanıyor o atmosferde.
      Bir gün istanbuldaki arkadaşlarımızla organize olup gidebiliriz isterseniz.Hem bir araya gelmiş olur hem doğayla iç içe güzel bir gün geçirebiliriz.

      Sil
  18. harika bir yazı, bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Hababam Sınıfı müzesi giriş ücretlimi diye çok soru maili geldi.Evet 2 TL gibi çok cüzzi bir ücretle girip gezebiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  20. Bugün giriş varmı acaba

    YanıtlaSil
  21. Herşey iyi hoşta bu oyuncular için kullanılan mahmut hoca güdük necmi hafize ana inek şaban mankenleri nedir ya. Hiç alakasız zerre benzerlik yok alakaları hiç yok. Çok acemi işi olmuş. Onun haricinde güzel. Üst kata neden çıkartmıyorlar acaba bilen varmı ?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkürler ♥